Åpen by
«Åpen by» jobber for å åpne byen for Oslos innbyggere og frivillighet ved å gi bedre oversikt og tilgang til kommunens lokaler og tjenester. Vi forenkler utlån av lokaler for både innbyggerne og kommunens ansatte.
Åpen by tilbyr to digitale løsninger:
Bookingløsningen: En digital løsning som gir innbyggere og frivillige organisasjoner mulighet til å låne kommunens lokaler, blant annet bydelslokaler og skoler. | Oslonøkkelen: En digital nøkkel og app som gir innbyggere selvbetjent tilgang til flere av byens lokaler og tjenester utenom betjent åpningstid. |
Løsningene kan brukes hver for seg, eller sammen, for en helhetlig og selvbetjent brukerreise for booking og tilgang. | |
Med løsningene fra Åpen by kan din virksomhet tilby:
| |
Åpen by tilbyr tre løsningsalternativer - avhengig av hvilke behov din virksomhet har. Alternativ 1: Kun BookingØnsker du å låne ut din virksomhets lokaler? Dette alternativet gjør lokalene dine tilgjengelige for utlån, og innbyggere og frivillige organisasjoner kan enkelt søke om å låne dem. Dette får innbyggerne: Nettside der de kan søke om å få låne/leie ett eller flere rom. Dette får du som er administrator: Tilgang til et kontrollpanel for behandling av søknader. Dette kreves av deg/dere: Du/dere må være ansatt i Oslo kommune for å kunne logge inn og bruke kontrollpanelet. Alternativ 2: Kun OslonøkkelenØnsker du å kun tilby enkeltpersoner eller grupper, selvbetjente eller meråpne innbyggertjenester? Da kan du dele ut en digital nøkkel i perioder du selv definerer og styrer. Dette får innbyggerne: Tilgang til hele eller deler av et lokale eller en annen tjeneste via mobilappen Oslonøkkelen. Dette får du som er administrator: Tilgang til et kontrollpanel for å definere og dele ut tilganger. Dette kreves av deg/dere: Lokalene må klargjøres for Oslonøkkelen. Alternativ 3: Booking + Oslonøkkelen integrasjon (A og B)A: Ønsker du at den som søker og får godkjent lånet sitt via bookingløsningen, skal få tilgang til lokalet i låneperioden via en digital nøkkel på mobilen? Denne løsningen gjør at du slipper å avtale henting og levering av fysiske nøkler/kort. B: Ønsker du å tilby enkeltpersoner eller grupper utvidet tilgang til lokalene? Da kan du dele ut en digital nøkkel i perioder du selv definerer og styrer. Du kan også innføre selvbetjente åpningstider, såkalt meråpent. Dette får innbyggerne: Nettside der de kan søke om å få låne/leie ett eller flere rom + tilgang til rommene via mobilappen Oslonøkkelen. A: Dette får du som er administrator: Tilgang til et kontrollpanel for behandling av søknader. B: Dette får du som er administrator: Tilgang til to kontrollpanel: Ett for behandling av søknader og ett for å definere og dele ut tilganger. Dette kreves av deg/dere: Du/dere må være ansatt i Oslo kommune for å kunne logge inn og bruke kontrollpanelet. Lokalene må klargjøres for Oslonøkkelen.
Overordnet innføringsprosess for Bookingløsningen Hvordan fylle inn innrapporteringsskjema?
Overordnet innføringsprosess for Oslonøkkelen Hvordan kartlegge dagens adgangskontrollsystem? | |
Ønsker du mer informasjon eller en uforpliktende prat, ta kontakt med oss: erik.aarsand@origo.oslo.kommune.no Erik Aarsand |