Booking av lokaler
Ønsker du å låne en gymsal til fotballtrening, eller kanskje et rom i bydelshuset ditt for kveldstreff i bokklubben? Mange kommunale lokaler, som skoler og nærmiljøhus, lånes ut til frivillig aktivitet og privatpersoner og er viktige samlingssteder i nærmiljøene.
Origos bookingløsning gir innbyggere, foreninger og frivillige organisasjoner mulighet til å finne ledige lokaler og booke disse gjennom en enkel digital løsning..
Forenkle låneprosess
Oslo kommune har som mål å gjøre Oslo mer åpen og tilgjengelig for innbyggerne og frivillighet, og bookingløsningen er et steg i denne retningen. Vi gir deg enklere tilgang til egnede lokaler ved selv å kunne booke det rommet du ønsker, til tiden du ønsker det - på en pc nær deg.
Planen er på sikt at dette blir en fellesløsning som skal tas i bruk i hele kommunen, slik at du som innbygger får oversikt over alle tilgjengelige lokaler til utlån.
Bookingløsningen er en del av en større fellesløsning som kan benyttes av flere av kommunens tjenester og virksomheter, som Origo vil fortsette å utvikle i tiden framover. Gjennom denne løsningen vil kommunen kunne samle og synliggjøre lokaler på Oslo kommunes nettsider, slik at det blir enklere for frivillighet og innbyggere å finne og få tilgang på byens lokaler, enten det er et bydelslokale eller en gymsal på en skole.
Fra våren 2021 vil løsningen være klar for at flere flere lokaler og virksomheter tar den i bruk. Snart vil bookingløsningen også være koblet sammen med Oslonøkkelen, slik at lokaler som ønsker en selvbetjent brukerreise for utlån og tilgang, vil få muligheten til å velge dette.
Her er link til portalen: Bookingløsning
Booking av vielser
Booking av vielser på Rådhuset ble lansert i februar 2021. Med den nye løsningen får brudeparet selv se ledige tidspunkter ett år frem i tid, og kan booke den tiden som passer dem best uten å måtte sjekke med kommunen først. Dette er kombinert med en søknadsdel, der de som skal gifte seg kan legge inn informasjon om vielsen og en attest fra Skatteetaten.
Vi er svært glade for nå å kunne tilby vordende ektepar en smidigere og bedre opplevelse i møte med kommunen via en digital søknadsprosess, i tillegg til at vi effektiviserer saksbehandlingen vår.