Ansatt foran pc på skrivebord

For deg som låner ut lokaler

Administrasjonsgrensesnitt

I denne artikkelen kan du lese om hvordan du som utlåner kan administrere bookingene fra frivillige og innbyggere.

På baksiden av bookingløsningen er det et enkelt administrasjons-grensesnitt, dvs at du som jobber i bydel/en virksomhet, får oversikt over hvem som ønsker å låne hvilke lokaler, og godkjenne eller avslå søknaden. 

Under vil du finne svar på 
1) Hvor du finner bookingløsningen som innbygger
2) Hvor du finner administrasjonsløsningen som ansatt
3) Hvordan du logger inn i administrasjonsløsningen
4) Oversikt over dine muligheter som administrator
 

I tillegg er det en egen artikkel på hvordan man booker på vegne av andre her

Intensjonen er å gjøre lokalene våre mer tilgjengelige for innbyggerne!

Øyvind Henriksen Bydelsdirektør

 

1) Hvor finner innbyggeren bookingløsningen? 

Som regel starter den som skal låne lokale med å google "lokaler til utlån", og kommer inn i Oslo kommunes nettsider og løsningen fra lokalets nettsider her. Det finnes også en enkel oversiktsside med alle lokaler i bookingløsningen, denne finnes her: 

booking.oslo.kommune.no

2) Hvor finner jeg administrasjonsløsningen som ansatt? (Merk: Denne krever innlogging. Kontakt Origo for å få tilgang)

https://booking.oslo.kommune.no/admin/reservations

3) Hvordan logger jeg inn som ansatt? (se bilde til høyre)

Som administrator kan du benytte ditt vanlige brukernavn og passord, det samme som du bruker for å logge deg på kommune pcen (ex BYR123456 og passord)

4) Hva er dine muligheter som administrator?

Vi har laget en enkel veileder med bilder som du finner her.

Som utlånsadministrator av lokalet kan du:

  • Logge inn i bookingportalen med ditt ansattnummer og ha full tilgang som administrator

  • Godkjenne eller avslå bookingforespørsler basert på informasjonen som du får av den som sender inn søknad om booking. Skrive inn egen tekst som del av godkjenning eller avslags eposten til brukeren.

  • Ha full kontroll på tilgjengeliggjøring av tider for booking

  • Booke på vegne av andre eller booke interne arrangement som administrator

  • Se ukesoversikt over bookinger i en kalender for ett eller flere rom

  • Få oversikt over ubehandlet, godkjente og avslåtte forespørsler

  • På sikt: Gi tilgang til lokalet med Oslonøkkelen hvis det er ønskelig

  • Få alle dine rom og åpningstider lastet i løsningen (med hjelp av bookingteamet)

  • Får oppfølging av vårt team som gjør alt vi kan for at du får en god løsning!

 

Skjermdump fra innloggingsside
INNLOGGING PÅ ADMIN: Enkelt og gjenkjennelig med din vanlige bruker fra for eks PC.
  • Om forfatteren
    Hilde Bakkeli

    Produktområdeleder Åpen by

    Hilde Bakkeli er produktområdeleder i Oslo Origo. Hun har ansvaret for at produktene bookingløsning og Oslonøkkelen, og at disse utvikles basert på brukernes behov og tas i bruk av virksomhetene i Oslo kommune.

    hilde