Deling og gjenbruk av data

Tim Talks:

I Oslo er det ikke bare avfall og klær som gjenbrukes.

– Hvilke data trengs om innbyggerne og våre tjenester for å tilby og levere kommunens tjenester så sømløst som historien om Tim visualiserer?

Dette spørsmålet har Fredrik Vraalsen stilt både seg selv og andre. Han er arkitekt for Dataplattformen som Oslo Origo bygger og foreleser om gjenbruk av kommunens data i denne Tim Talk'en.

For å kunne lage bedre innbyggertjenester så trenger vi tilgang på data og innsikt om innbyggerne, kommunens tjenester og byen vår. Oslo kommune har mye av dette allerede, men dataene er ofte begravd i fagsystemer og Excel-ark. Dataplattform-teamet i Origo jobber med løsninger for å gi bedre oversikt og gjøre det enklere å trygt dele og gjenbruke data.

Håkon Jacobsen

Multimedieprodusent Kultur, kommunikasjon og HR

Håkon Jacobsen (38) er multimedieprodusent i Oslo Origo. Håkon har ansvaret for foto- og videoproduksjon, infografikk og innhold på dette nettstedet.