To hender med gifteringer

Podkast: Nå kan du selv booke vielse på Rådhuset

Hør vår nyeste episode av podkasten Tim Talks om hva som ligger bak lanseringen av en slik tjeneste – og bli med et brudepar hele veien til rådhusklokkene ringer.

– Ja, dette er jo enkelt!, sier Dordi spontant da hun trykker seg igjennom booking av vielser på Rådhuset på Oslo kommunes nettsider.

I denne episoden av podkastserien vår Tim Talks får du høre om hvordan vordende brudepar nå selv kan booke tid for vielse på Rådhuset.

Mariann Kirkebø Eriksen i Rådhusets forvaltningstjeneste (RFT) forteller at det tidligere var en langt mer møysommelig prosess. Da måtte man ta kontakt med kommunen med tre alternative datoer, og håpe at noen av disse var ledige. Ofte ble det mye kommunikasjon frem og tilbake, og tid som gikk med til manuell saksbehandling, før man endelig fikk landet en dato. Nå kan man selv se hvilke datoer som er ledige og booke direkte: Tid spart både for blivende ektepar og for saksbehandlerne på Rådhuset!

I denne episoden får du høre fra både Mariann i RFT og Hilde Bakkeli i Oslo Origo om hvordan de har jobbet sammen om denne løsningen, verdien av et slikt samarbeid på tvers, og veien videre for bookingløsningen til Oslo Origo. Og ikke minst: Du får følge brudeparet Dordi og Cesar helt fra de booker sin vielse til rådhusklokkene ringer❤️👰🤵🏻

Podkasten kan dere høre på Spotify, Apple podkast eller der du vanligvis hører på podkaster. God lytt!

Therese Bergwitz-Larsen

Kommunikasjonsansvarlig Kultur, kommunikasjon og HR

Therese Bergwitz-Larsen er kommunikasjonsansvarlig i Oslo Origo. Therese jobber mye med å skrive og kommunisere rundt hva som foregår i og rundt Oslo Origo, både internt i kommunen og eksternt, blant annet her på Labs.