Nærbilde av mikrofon

Hvor proaktive kan og vil vi være?

Hør vår podkast om temaet

Folk er forskjellige. Noen elsker å få servert akkurat det de trenger uten å be om det, mens andre er skeptiske til at opplysninger om dem blir brukt nettopp uten at de har bedt om det.

I denne episoden av vår podkast-serie, Tim Talks, tar vi opp akkurat denne tematikken. For hvor langt kan og bør kommunen gå i å levere proaktive tjenester til innbyggerne? Finnes det en grense?

Her kan du få høre personvernombud og “personvernets vokter” i kommunen, Morten Haug Frøyen, i reflektert samtale med samfunnsdebattant og informasjonssikkerhetsentusiast Helene Jørum.

Morten og Helene snakker blant annet om viktigheten av å anerkjenne og respektere at innbyggere er forskjellige. Derfor er det viktig med valgfrihet når vi utvikler nye digitale tjenester.

Hvordan skal ansatte i Oslo kommune jobbe for å bevare og sikre tilliten til innbyggeren, samtidig som vi leverer nye, moderne og digitale innbyggerløsninger? Morten og Helene har mange tanker, meninger, innspill og eksempler på dos and don'ts rundt dette.

Se også Tim-filmen med samme tematikk: “Historien om Tim - En sikker digital fremtid!”

Podkasten kan dere høre på Spotify, Apple podkast eller der du vanligvis hører på podkaster. God lytt!

Therese Bergwitz-Larsen

Kommunikasjonsansvarlig Kultur, kommunikasjon og HR

Therese Bergwitz-Larsen er kommunikasjonsansvarlig i Oslo Origo. Therese jobber mye med å skrive og kommunisere rundt hva som foregår i og rundt Oslo Origo, både internt i kommunen og eksternt, blant annet her på Labs.